Теми

  • Добре дошли в практически ориентирания курс по ключови умения за общуване! Тук Вие може да прозрете някои тънкости как органично развилото се лично пространство в различните социални мрежи (Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, Viber, WhatsApp, WeChat, LinkedIn, Twitter, YouTube) да Ви бъде като визитка при установяване на официални взаимоотношения в бизнес и политика, журналистика и артистични прояви (в публичното пространство)! Как да постигнете оптимално присъствие в интернет без да се налага да употребявате с часове да поддържате тази мрежа от приятелски контакти, за да убеждавате хората още преди да сте ги заговорили.

    По време на дискусиите ни ще имате възможност да осъзнаете кои естествени умения са Ви необходими да градите мрежa (т.нар. networking qualities) и кои интуитивно придобити познания могат да Ви отворят в професионално отношение някои вратички по магически начин, за да се почувствате окриляни във Вашето развитие и то без да манипулирате другите, които общуват с Вас.

    За четирите начина да се представяме пред непозната публика, с акцент върху ползване на социалните мрежи накратко вижте Дейвид Меърман Скот 

     

    чийто майсторски клас се проведе в София на 8.11.2012.

    Ако искате да дискутирате някои тънкости около ключовия Фейсбук ефект, може да се включите в онлайн групата Social Networking - а New Strategy for an Old Tradition !

  • 05.10.2016

    „Тайният код“ на социалните мрежи като инструмент за общуване

    Погледнете откъсa от филма „The Social Network“ (08.42 - 16.13 мин.) и се опитайте да уловите динамиката на обвързване на основните компоненти в процеса на изграждане на социални мрежи!

    Ако има въпроси, сигнализирайте ми спокойно на 0876-345348 (WhatsApp, Viber) или ми пишете на duridanov@gmail.com !

  • 12.10.2016

    Алгоритъм за свързване в социалните мрежи

    Погледнете представянетоФайл на многоканалното общуване от изследователя Фернандо Поятос (изковал термина хронемика - за ритмичния код на общуване във времето)! Къде виждате мястото на новите социални мрежи в този модел от 70те години?

    Разгледайте отблизо някои типични ситуации (ползвайки Hitch 2005 BRRip XviD AC3-SANTi като учебник: 0:00 - 06:35, 20:31 - 23:31, 23:32 - 25:50, 25:51 - 29:55, 43:53 - 45:33, 45:37 - 52:15)! Дали в една типична ситуация, в която двама души - със сходни познания - подхождат абсолютно различно, установявайки контакт с непозната дама, която искат да очароват.

    Опитайте да си представите как тези ситуации биха могли да бъдат преведени на езика на бизнеса и ... ползвайки алтернативната „технология“ на социалните мрежи! В какво би се крил Вашият успех в многоканалното общуване с нови клиенти?

    Как разбирате комуникационната стратегия: „Не търсете нови клиенти, а се опитайте да откриете последователи на Вашите идеи и иновативни стратегии!“

  • 19.10.2016

    Технология на „огледалния образ“ в социалните мрежи

    Моля, погледнете отново тукФайл! На колко и различни нива от поведението си ние се издаваме какво реално искаме да споделим? Как превеждаме нашето поведение „лице в лице“ на „езика на Фейсбук“?

    Проследете в следващата глава от нашия учебник [The Social Network - Социалната мрежа / 2010(8:42 - 16:13, 21:53 - 23:50, 26:43 - 28:24, 34:55 - 38:07) как се открояват основните фактори и компоненти, необходими за създаване на една теглеща напред социална динамика на обвързване. По този начин ще открием за себе си „социалния алгоритъм“ на т.нар. огледална Фейсбук технология, ползвана отчасти и от други социалните медии. Надзъртайки в работилницата („the making of“) на страгически заложената динамика на съучастничество ще съумеем да изведем комуникационния принцип на „социалния бизнес“ посредством „харесване“ и „споделяне“ и „социално актуализиране“.

    Ако искате да задълбочате погледа си относно комуникационните стъпки и нюанси на експандиралата вече социална технология на Фейсбук, погледнете и документалния филм на Brian Knappenberger


  • 26.10.2016

    Визия на създаващата се Фейсбук технология

    Разгледайте отблизо как може да бъде „открита“ визията на органично развиващата се Фейсбук технология в следващата глава на нашия учебник [The Social Network - Социалната мрежа / 2010] (26:43 - 28:24, 34:55 - 38:07 мин., 01:06:22 - 01:11:12, 01:20:17 - 01:24:04 ч.) като „безкрайно парти“, което може да се повтаря, ако стане отново актуално и към което винаги може да се присъединиш! Какви са „страничните ефекти“ в динамиката на „празнуване“ при по-късно дошлите „гости“?

    Има ли други социални медии, които създават същото усещане за съпричастност (и ако има, как се реализира това)?

    Какви са психологическите механизми на това социално приобщаване? Как могат те да бъдат изведени като комуникационни принципи на „социалния бизнес“? Само посредством инструментите „харесване“ и „споделяне“ ли се извършва „заразяването“?

  • 02.11.2016

    Заразната идея - базов компонент на социалната мрежа

    Гледайте внимателно първите 54 минути от филма Inception / Генезис 2010! Моля, обърнете особено внимание на следните два откъса

    Помислете каква е дискретната тайна на вдъхновението, което може да повлече лавина от хора да Ви следват? Дали то (вдъхновението) може да бъде повлияно или само провокирано? Може ли да бъде манипулирано на дълбинните равнища на съновна дейност, както мнозина си представят това и правят сериал, копирайки един касов хит? Моля, потърсете аргументи ЗА и ПРОТИВ (от реалния живот)!

    След това погледнете дигиталното представяне на един успешно експандиращ бизнес http://www.berezka.bg/ и се опитайте да откриете силните и слабите му страни като онлайн визия и прагматично уеб изпълнение! Търсете паралели с примери, които са Ви направили впечатление!

  • 09.11.2016

    Интернет общуване - граници на разпространение на идеи в малка и голяма социална мрежа

    Принципите на общуване в интернет (предвид P2P мрежите, първата употреба на WiFi, споделеното писане в блоговете и уикисайтовете, Wikipedia, Google, Facebook) водят до „сливане" на лично и публично пространство, особено при креативно ползване на музикални и видео материали в мрежата. Промяната в „технологията“ на общуване води до промяна на границите на личното пространство и поставя дилемата за интелектуална собственост над изложените в публичното уеб пространството идеи.

    Изслушайте внимателно позицията на Стенфордския юрист Lawrence Lessig тук, пледиращ за преразглеждане на остарели законодателни принципи, водещо до крайни гледни точки:

    • авторското право е просто магаре, което трябва да бъде осмивано; 
    • авторското право трябва да се спазва стриктно и копирането води до грубо нарушаване на закона (от което следват съответните санкции).

    Как може да бъде разрешен елегантно казусът за интелектуалната собственост при предяваване на жалба за „интелектуален грабеж“? Погледнете краткото представяне на Харвардските етични стандарти (elevator pitch)! Вие какво разрешение бихте предложили? Каква е разликата между уеб страница и Фейсбук страница? Има ли значение тази разлика за прилагането на закона за интелектуалната собственост?

    Ако Ви е интересно, погледнете и коментара (особено стр. 23-33) на изследователя на социални движения, Доминик Кардон!

  • 16.11.2016

    Вирусна интерактивност на Фейсбук технологията (Viral Marketing)

    Погледнете внимателно следното въведение 

    за да видите с нови очи многообразните възможности на социално обвързване на лично с публично пространство в рамките на една Фейсбук страница за бизнес, както и лекцията на Джей Бер

     

    По кои социални умения за общуване т. нар. вирусна интерактивност тук прилича и се отличава от традиционната комуникативност на уеб страницата или блога?

    Моля, погледнете внимателно коментарите (12), свързани с промени през ноември 2013 г. в социалната интерактивност на бутони като like, share, review и follow.

    За тези, които ще се заемат сами да оформят своята Фейсбук страница ето и едно кратко въведение в опростения градеж на Фейсбук бизнес страница, включваща възможността за интегриране на собствена уеб страница чрез индивидуално дефиниран iframe.

  • 23.11.2016

    Мобилната интелигентност - как ползваме подборно социалните мрежи (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube) за разширяване на личното и бизнес пространство

    Кои са основните грешки, които допускаме в избора на социални мрежи при излагане на нашите лични и бизнес намерения? Вслушайте се внимателно в аргументите на експертката Андреа Стенбърг! Дали една от решаващите грешки за нашия успех не е липсата на „чекмедже“ за стратегии или недостатъчно създаване на доверие като база за споделено пространство?

    Моля, погледнете кратката лекция на експертката Тамара Ериксън! До какви промени води разширеното сътрудничество посредством социалните медии, стимулирано от идеите, които ни вълнуват? Не е ли развиването на мобилната интелигентност нов изследователски подход, на който всички науки стъпват днес, променяйки себе си и околната работна среда?

    За тези, които биха искали да се задълбочат в новите начини на обвързване на лично и публично пространство нека погледнат визуализацията на Стивън Джонсън! Дали те не само са модерни и актуални, а и подготвящи следващия качествен скок в социалното ни развитие и затова така увлекателни?

  • 30.11.2016

    „Заразната реклама“ - комуникационни стратегии за разпространение

    Отваряйки кутията на Пандора при създаване на социална мрежа, успехът на разпространение на един продукт в бизнеса зависи в голяма степен от базовия й компонент, идеята и начина на разпространението й. От това, което ние можем да вземем с нас и да го предадем по нематериални пътчета на други „клиенти“, т.е. от доверието, което е било изградено. Преведено на езика на бизнеса това се нарича branding!

    Каква е ключовата роля тук на социалните мрежи в този процес? От кои предубеждения трябва да се освободим, за да ги ползваме свободно като професионален инструмент за общуване?

    Как рекламира диригентът на Бостонската филхармония, Бенжамин Цандър своето „заразяващо общуване“ с класическата музика тук? 

    Как бихме могли да приложим опита на детето, което се учи да свири Шопен (на пиано) относно ритъма и импулсите, с които „натоварваме“ т.нар. заразна реклама?

    Допълнителни материали по тази тема ще намерите във Фейсбук групата Social Networking - A New Stategy <-> Old Tradition!

  • 07.12.2016

    Кратко предизвикателно излагане на идея „в асансьора“ (elevator pitch)

    Дали социалните уеб 2.0 технологии са виновни за множеството импулси, с които чувстваме ритъма на бизнеса, сякаш сме на седемгодишна възраст и свирим на пиано кратката прелюдия на Шопен (с импулс на всяка нота вместо на цяла музикална фраза)? Дали краткият лек и закачлив стил на изразяване не може да бъде прилаган като бизнес етикет за вирусно разпространение на идеи в социалните мрежи?

    Погледнете въвеждащите думи на Кети МакафиФайл! Дали ще съумеем да бъдем кратки, провокативни и закачливи - дори в асансьора от първия до шестия етаж - и да представим иновативната си идея така, че да заинтригуваме утвърден авторитет?

    Кои стратегически грешки прави дори блестящият в презентационните си умения Стийв ДжобсФайл? А Роза РошаанФайл? Какво бихте направили Вие, ако сте на тяхно място?

    Решаващо за момента е прилагането на комуникационната стратегия как с малко думи да визуализираме представената идея, че да впечатлим дори и консервативно настроеното по-старо поколение? Кои „спортни умения“ би трябвало да тренираме, за да синхронизираме гъвкаво в такъв момент езика на тялото, речевия етикет и способността да се обвързваме спонтанно с другите, за да се почувстваме в едно споделено простанство с тях?

  • 14.12.2016

    Социалната мрежа - динамичен принцип на общуване и създаване на нова корпоративна среда

    Глобалното развитие на информационните технологии поражда нови комуникационни стратегии за динамично формиране на пазара, под чийто натиск образованието - консервативно по дух - се огъва като slow message. Поради това неравновесие откриването на таланти и иновативни идеи, създадени от образователната система, става все по-трудно от страна на глобалните компании, принудени да се отварят в пазарното търсене на специалисти, развивайки типичните за социалните мрежи стратегии на общуване:

    • непосредствено споделяне на иновативни идеи (независимо от йерархията на фирмата);
    • асинхронно споделяне на идеи и парливи проблеми като в социална мрежа;
    • непосредствено експериментално прилагане на нови идеи, вслушвайки се в приятелски съвети, получени благодарение „кръстосано споделяне“ чрез социалните канали на общуване (peer-to-peer);
    • споделянето на идеи и парливи проблеми посредством text messaging като инструмент за ефективно и бързо координиране;
    • непосредствено синхронизиране кода на общуване между различни поколения в глобалните компании с цел стратегическо допълване на информационно ниво и поддържане на неформално (приятелско) общуване на работното място (както в социална мрежа).

    Какво бихме допълнили в модела на многоканално общуване от 70те годиниФайл, за да бъдат интегрирани динамичните принципи на работно поведение „между поколенията“ от XXI век, представени от експертката Тамара Ериксън?

    Обърнете внимание на комуникационните стратегии на корпоративната етика в глобалната IT компания Аркамакс тук! Откривате ли компоненти от приятелското общуване в социалните мрежи? Каква е функцията на Фил Блекбърн в това многоканално споделено пространство?

  • 21.12.2016

    Иновацията - базов компонент на корпоративната социална мрежа

    Иновацията и отношението към нея са базов компонент на променящата се корпоративна мрежа, ползвайки модела на Фейсбук технологията. Тя не е красивото изключение, резервирано само за гениите (като аутсайдери), а базов компонент за развитие на корпоративна система. В университета Сан Диего се преподава новото системно отношение към иновациите и тяхното прилагане в бизнеса - не като изключение, а като търсено правило - и получава названието

    .

    Моля разгледайте внимателно казуса Никола Тесла, чието поведение, както и това на конкурента му Томас Едисон биха Ви помогнали към изграждането на Вашите бъдещи комуникационни стратегии за утвърждаване на иновативни идеи в „синия океан“

     

    на още неоспорваните сегменти на пазара.

  • 04.01.2017

    Невидими уеб филтри - портал на новото социално пространство

    Как изграждането на нашето онлайн пространство е повлияно от нашите импулси и желания? Дали е възможно да има „вградена етика“ чрез т.нар. невидими уеб алгоритми, които редактират новото ни разширено пространство? Илай Парисър поставя тук парливия въпрос за стремежа към неподправеност на споделеното уеб пространство, подхождайки критично към този пулсиращ „личен балон“, на който се качваме, плавайки в социалните мрежи и търсачки. До каква степен те (социалните мрежи и търсачки) не ни манипулират в нашите желания и търсения?

    За тези, които се интересуват как могат да отсеят фактите от визуализираната фикция на събитията в социалните мрежи, нека погледнат и позицията на опитния журналист Маркхъм Нолън, ползващ активно социални инструменти като Twitter и YouTube за журналистически цели.

  • 11.01.2017

    „Заедно“ в новото социално пространство

    Погледнете анализа на експертката Шери Търкл 

    за новата психологическа привлекателност да създаваме споделено пространство в социалните мрежи! Не се ли открива възможност отново за духовна уединеност и еманципираност, при която ние оставаме свързани с всичко, към което се стремимКои психологически компоненти от офлайн общуването (лице в лице) не присъстват или се прекодират в онлайн пространството? Как каналите на езика на тялото се прекодират (и визуализират) при ползване на социалните мрежи? 

    Водещата роля на споделяне чрез телеграфно оформен, емоционално сбит текст (SMS, IM) не е ли двигателят на все по-широкото разпространение на видеоконферентен разговор (лице в лице)?

    Въпрос към тези, които биха искали да задълбочат техните познания: Фейсбук технологията в личното и бизнес пространство не се ли захранва от резервоара на нуждата за излизане от новия онлайн индивидуализъм? И това не се ли случва посредством създаване на разширено пространство, гледайки през Фейсбук прозорчетата на рекламата?

  • 18.01.2017

    Алтернативното мислене (divergent thinking) - динамичен интерфейс на мобилните комуникации

    Погледнете презентацията и помислете в какво мобилните комуникации и информационните технологии създават условия за т. нар. „съучастническо мислене“. Защо ние се мъчим да поставим слушателите „на местна упойка“, а не да пробудим възможността за съучастническо мислене, за да могат да се развиват алтернативни възможности на пазара, от които печелят всички.

    Какъв е емоционалният часовник, ориентиран към миналото или бъдещето 

    в различни социални кръгове и културни пояси. Как глобалната икономика, наречена уикиномика, е на път да промени това? Погледнете анализа на експерта Дан Тапскот!

    До каква степен бихме поддържали различното мислене 

     

    и как бихме „възпитавали“ съучастническото синхронизиране на различните естествено експандиращи процеси „на пазара“?

  • Тема 23

  • Тема 24

  • Тема 25