Преглеждане на всички отговори. Всички участници. Ascending order
Отговори: 177
Входна анкета за проект "Подобряване на качеството на ДО на ЦДЕО на НБУ"
1
Има ли нужда от мултимедийно учебно съдържание?
Response | Average | Общо |
---|---|---|
Да | 93% | 158 |
Не | 7% | 12 |
Total responses to question | 96% | 170/177 |
2
Мултимедийното учебно съдържание трябва да бъде:
Response | Average | Общо |
---|---|---|
допълващо | 21% | 47 |
водещо | 28% | 63 |
равно по обем на класическото линейно текстово | 29% | 66 |
Total responses to question | 100% | 227/177 |
3
Избройте елементи на мултимедийното учебно съдържание, които според вас задължително и допълнително трябва да присъстват в един мултимедиен учебник:
Respondent | Response |
---|---|
Видео връзка към лекции, в които материалът се преподава. | |
Според мен единственото задължително нещо е да имаме хартиен учебник по всички предмети. Това че сме в дистанционна форма не означава, че нямаме право на същите условия както колегите в редовната. Без значение дали ще трябва да си ги плащаме допълнително. Но на запитването как да получа учебници да ми се каже, че в моята програма всички са електронни, за мен не е окей. | |
лекции към всяка тема от учебния материал | |
Трябва да има записи на консултациите! Също така и може би и повече видеа и презентации с точно обсъждания материал. | |
видео записани лекции | |
Aудио, видео, практически задачи, | |
За нас студентите е важно да имаме достатъчно материал за четене, за да разберем същността на предмета, като той е най-добре да бъде: - електронен учебник - презентации за всяка една от темите, през които преминаваме, съдържащи само същинската и най-важна информация - допълнителни материали, ако има такива - литература, която да ни бъде от полза и е във връзка с темата - задачи, с които студентите да проверят свойте знания до този момент от прочетеното - допълнителни материали подпомагащи задачите cheat sheets - учебни видеа, ако съществуват такива. Не е задължително да са собственост на НБУ, но ще подпомогнат разбирането и асимилирането на материала Важно е преподавателите да предават дори и малко материал по всяка тема в 3-те лекции, а не само да отговарят на въпроси. Въпросите ще дойдат с преподаването. | |
Видеоклипове; лекции под формата на подкаст; таблици, резюмирсщи темата, която е предмет на лекцията; | |
Видео лекции, кратки игри помагащи разрешаването на проблеми по дадената тема , | |
повече клипове и видеа, а не само презентации | |
. | |
. | |
видео презентации, записани с глас, съдържащи повече графики (помагат в задържането на интереса към темата); | |
видеа от лекции | |
- | |
Видеа | |
данните се възприемат по-лесно, когато са визуализирани | |
Според мен трябва да се качат файлове, в които се обяснява взетото по време на лекциите, а не просто word файл с информация, която трябва тепърва да разбиваме и почти нищо не е обяснено. | |
Записани видео уроци, и запис на консултациите | |
Видеа с презентация обобщаваща текстовия материал. Клипчета с добри практики от хора с опт в сферата. | |
Графики | |
Мисля, че в Интернет има многобройни източници на мултимедийно съдържание, които да допълват класическите линейни текстове, следователно всеки студент има достъп до това съдържание, стига да прояви инициативност и да потърси съответно интересуващия го материал. | |
- | |
Първо, трябва да има адекватно структуриран конспект на учебното съдържание на всеки курс, по който да можем да се водим, когато се подготвяме самостоятелно, и който да бъде лесно откриваем в Мудъл, а не забит някъде из безкрайните препращания из най-разнообразни страници и линкове на платформата, от които никога не става ясно каква е структурата на дадената информация, кое е с приоритет и кое не е. | |
Изображения, кратки видео материали , показано по най-лесен начин как да разберем материала. Като цяло да не са дълги и трудни обяснения,а точно и ясно изобразено какво означава даден термин . | |
Упражнения, практика | |
- | |
Основни компоненти спрямо учебния материал. | |
Задачи, които да се потълва директно в учебника. Лесно да се търси информация. Препратки към различни части от учебника, които да дават допълнителна информация. | |
Пълен електронен вариант на дадения учебник | |
Презентации, уеб семинари и консултации, видео лекции, аудио файлове | |
Zoom моля Ви | |
Записи на лекции! | |
Основни теми и примерни тестове. (Консултациите, които се провеждат в НБУ да бъдат записвани на видео и качвани в moodle) | |
- интерактивни графики - pop-up балончета с референции или Good-to-know кратки текстове | |
Презентации, видеа, подкасти. | |
Онлайн достъп до лекциите, онлайн теми с преподавателя и система за задаване на въпроси към него в реално време, които да са достъпни неограничено време и офлайн. Системата за виртуални стаи не работи добре. СофтУни е абсолютен пример за онлайн обучение. НБУ би могъл да взаимства много от онлайн практиките на обучение. СофтУни е университет предлагащ най доброто онлайн обучение в България, НБУ би могъл да интегрира и приложи много практики в дигиталното обучение наблюдавайки конкуренти университети. | |
Презентации, видеа. | |
Видео лекции. | |
презентации, клипове | |
Учебното съдържание следва да съдържа материалът или поне насоки към темите покрити от курса - систематизирани по начин, показващ на студента материала, който той следва да усвои, за да покрие успешно изискванията на курса, който е избрал. Дали ще е текст, видео, презентация, няма толкова голямо значение колкото съдържанието. | |
Здравейте, надявам се наистина да гледате сериозно на отговорите в тази анкета. Не ми е ясно какво имате предвдид под мултимедиен учебник. Но си представям, че това е дигиталната версия на хартиеният учебник. Според мен трябва задължително да присъства видео съдържание с примери за приложение; тестове след всяка глава за проверка на знанията (макс 10 въпроса); примери обвързани с реалния живот след всяка нова концепция. | |
Образователни видеа | |
презентация | |
Видео запис на лекциите от всеки курс | |
Запис на консултациите | |
Най-важното и необходимо по предмета ; речник с термините ; презентация с примери и графики , примерен тест с отговори и обяснения на отговорите | |
Всички материали, необходими за решаването на теста и казусите, в случай че студентът не разполага с учебника на хартиен носител. Актуални проучвания, изследвания, запитвания и статистика по дадените теми също биха били от полза. | |
всичко | |
Пълното съдържание от хартиения носител, да го има под формата на лекция. Да има опция, в която има лекции на живо, с допълнителна опция - включване директно на живо за задаване на въпроси, като например през скайп. Да има задължителни присъствени лекции и практики, за предоставяне на най-важната информация от предметите. Да се изготвя графика за изпитите ТО и ФО, с точна дата и нормален час, най-малко месец преди сесията. | |
Запис на лекциите и дискусиите. Презентации | |
............... | |
интерактивни казуси, онагледяващи видеа, платформа за обсъждане | |
Примери от практиката - актуални, графики и визуални материали пресъздаващи визуално теорията, Mind maps - структуриране на съдържанието в лесно запомнящ се формат. ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО Е ВИДЕО КОНСУЛТАЦИИТЕ ДА ПРЕДОСТАВЯТ ЧЕТЛИВО И ДОСТАТЪЧНО ВИДИМО ПРЕЗЕНТАЦИИТЕ ОТ ЕКРАНА ЗАД ПРЕПОДАВАТЕЛЯ - има готови софтуери, които синхронизират видеото със съдържанието на презентацията на лектор и се ползват активно на семинари, конференции и т.н. | |
съкратен вариант на темите | |
Е-студент и мудъл трябва да бъдат обновяване всяка седмица не само с мултимедийно съдържание, но и с актуални дати за изпитите. Всеки студент трябва да бъде известяван минимум 10 дена преди изпита за датата. | |
- | |
Видео файлове | |
съвместимост на съдържанието с iPad | |
Total responses to question | 59/177 |
4
От какво средство предпочитате да учите?
Response | Average | Общо |
---|---|---|
таблет | 16% | 36 |
смартфон | 17% | 39 |
персонален компютър | 22% | 51 |
хартиен учебник | 44% | 102 |
преносим компютър | 50% | 114 |
Total responses to question | 100% | 230/177 |
5
От каква медия предпочитате да учите?
Response | Average | Общо |
---|---|---|
аудио файлове | 20% | 45 |
учебна игра | 27% | 63 |
учебен филм | 35% | 80 |
текст | 47% | 108 |
видео лекции | 59% | 135 |
Total responses to question | 100% | 230/177 |