Section outline
-
Социалната мрежа - динамичен принцип на общуване и създаване на нова корпоративна среда
Глобалното развитие на информационните технологии поражда нови комуникационни стратегии за динамично формиране на пазара, под чийто натиск образованието - консервативно по дух - се огъва като slow message. Поради това неравновесие откриването на таланти и иновативни идеи, създадени от образователната система, става все по-трудно от страна на глобалните компании, принудени да се отварят в пазарното търсене на специалисти, развивайки типичните за социалните мрежи стратегии на общуване:
- непосредствено споделяне на иновативни идеи (независимо от йерархията на фирмата);
- асинхронно споделяне на идеи и парливи проблеми като в социална мрежа;
- непосредствено експериментално прилагане на нови идеи, вслушвайки се в приятелски съвети, получени благодарение „кръстосано споделяне“ чрез социалните канали на общуване (peer-to-peer);
- споделянето на идеи и парливи проблеми посредством text messaging като инструмент за ефективно и бързо координиране;
- непосредствено синхронизиране кода на общуване между различни поколения в глобалните компании с цел стратегическо допълване на информационно ниво и поддържане на неформално (приятелско) общуване на работното място (както в социална мрежа).
Какво бихме допълнили в модела на многоканално общуване от 70те години, за да бъдат интегрирани динамичните принципи на работно поведение „между поколенията“ от XXI век, представени от експертката Тамара Ериксън?
Обърнете внимание на комуникационните стратегии на корпоративната етика в глобалната IT компания Аркамакс тук! Откривате ли компоненти от приятелското общуване в социалните мрежи? Каква е функцията на Фил Блекбърн в това многоканално споделено пространство?