Входна анкета за проект "Подобряване на качеството на ДО на ЦДЕО на НБУ"
1
Има ли нужда от мултимедийно учебно съдържание?
| Response | Average | Общо |
|---|---|---|
| Да |
![]() ![]()
93%
|
166 |
| Не |
![]() ![]()
7%
|
12 |
| Total responses to question |
![]() ![]()
96%
|
178/185 |
2
Мултимедийното учебно съдържание трябва да бъде:
| Response | Average | Общо |
|---|---|---|
| допълващо |
![]() ![]()
20%
|
48 |
| водещо |
![]() ![]()
27%
|
64 |
| равно по обем на класическото линейно текстово |
![]() ![]()
30%
|
72 |
| Total responses to question |
![]() ![]()
100%
|
237/185 |
3
Избройте елементи на мултимедийното учебно съдържание, които според вас задължително и допълнително трябва да присъстват в един мултимедиен учебник:
| Respondent | Response |
|---|---|
| Интерактивни симулации / казуси – практическо приложение на знанията, записи на лекции, Хипервръзки към допълнителни ресурси – вътрешни и външни, тестове и упражнения – контролни въпроси, quizzes и самооценка на наученото, Форуми или чат за дискусии – за взаимодействие между студенти и преподавател | |
| обяснение на по-сложните концепти, примери от реалния живот, разлика между теория и приложение на материала | |
| Няма никакви учебници, как може изобщо да коментира това. Всички материали са ликове към англоезични статии | |
| Видео връзка към лекции, в които материалът се преподава. | |
| Според мен единственото задължително нещо е да имаме хартиен учебник по всички предмети. Това че сме в дистанционна форма не означава, че нямаме право на същите условия както колегите в редовната. Без значение дали ще трябва да си ги плащаме допълнително. Но на запитването как да получа учебници да ми се каже, че в моята програма всички са електронни, за мен не е окей. | |
| лекции към всяка тема от учебния материал | |
| Трябва да има записи на консултациите! Също така и може би и повече видеа и презентации с точно обсъждания материал. | |
| видео записани лекции | |
| Aудио, видео, практически задачи, | |
| За нас студентите е важно да имаме достатъчно материал за четене, за да разберем същността на предмета, като той е най-добре да бъде: - електронен учебник - презентации за всяка една от темите, през които преминаваме, съдържащи само същинската и най-важна информация - допълнителни материали, ако има такива - литература, която да ни бъде от полза и е във връзка с темата - задачи, с които студентите да проверят свойте знания до този момент от прочетеното - допълнителни материали подпомагащи задачите cheat sheets - учебни видеа, ако съществуват такива. Не е задължително да са собственост на НБУ, но ще подпомогнат разбирането и асимилирането на материала Важно е преподавателите да предават дори и малко материал по всяка тема в 3-те лекции, а не само да отговарят на въпроси. Въпросите ще дойдат с преподаването. | |
| Видеоклипове; лекции под формата на подкаст; таблици, резюмирсщи темата, която е предмет на лекцията; | |
| Видео лекции, кратки игри помагащи разрешаването на проблеми по дадената тема , | |
| повече клипове и видеа, а не само презентации | |
| . | |
| . | |
| видео презентации, записани с глас, съдържащи повече графики (помагат в задържането на интереса към темата); | |
| видеа от лекции | |
| - | |
| Видеа | |
| данните се възприемат по-лесно, когато са визуализирани | |
| Според мен трябва да се качат файлове, в които се обяснява взетото по време на лекциите, а не просто word файл с информация, която трябва тепърва да разбиваме и почти нищо не е обяснено. | |
| Записани видео уроци, и запис на консултациите | |
| Видеа с презентация обобщаваща текстовия материал. Клипчета с добри практики от хора с опт в сферата. | |
| Графики | |
| Мисля, че в Интернет има многобройни източници на мултимедийно съдържание, които да допълват класическите линейни текстове, следователно всеки студент има достъп до това съдържание, стига да прояви инициативност и да потърси съответно интересуващия го материал. | |
| - | |
| Първо, трябва да има адекватно структуриран конспект на учебното съдържание на всеки курс, по който да можем да се водим, когато се подготвяме самостоятелно, и който да бъде лесно откриваем в Мудъл, а не забит някъде из безкрайните препращания из най-разнообразни страници и линкове на платформата, от които никога не става ясно каква е структурата на дадената информация, кое е с приоритет и кое не е. | |
| Изображения, кратки видео материали , показано по най-лесен начин как да разберем материала. Като цяло да не са дълги и трудни обяснения,а точно и ясно изобразено какво означава даден термин . | |
| Упражнения, практика | |
| - | |
| Основни компоненти спрямо учебния материал. | |
| Задачи, които да се потълва директно в учебника. Лесно да се търси информация. Препратки към различни части от учебника, които да дават допълнителна информация. | |
| Пълен електронен вариант на дадения учебник | |
| Презентации, уеб семинари и консултации, видео лекции, аудио файлове | |
| Zoom моля Ви | |
| Записи на лекции! | |
| Основни теми и примерни тестове. (Консултациите, които се провеждат в НБУ да бъдат записвани на видео и качвани в moodle) | |
| - интерактивни графики - pop-up балончета с референции или Good-to-know кратки текстове | |
| Презентации, видеа, подкасти. | |
| Онлайн достъп до лекциите, онлайн теми с преподавателя и система за задаване на въпроси към него в реално време, които да са достъпни неограничено време и офлайн. Системата за виртуални стаи не работи добре. СофтУни е абсолютен пример за онлайн обучение. НБУ би могъл да взаимства много от онлайн практиките на обучение. СофтУни е университет предлагащ най доброто онлайн обучение в България, НБУ би могъл да интегрира и приложи много практики в дигиталното обучение наблюдавайки конкуренти университети. | |
| Презентации, видеа. | |
| Видео лекции. | |
| презентации, клипове | |
| Учебното съдържание следва да съдържа материалът или поне насоки към темите покрити от курса - систематизирани по начин, показващ на студента материала, който той следва да усвои, за да покрие успешно изискванията на курса, който е избрал. Дали ще е текст, видео, презентация, няма толкова голямо значение колкото съдържанието. | |
| Здравейте, надявам се наистина да гледате сериозно на отговорите в тази анкета. Не ми е ясно какво имате предвдид под мултимедиен учебник. Но си представям, че това е дигиталната версия на хартиеният учебник. Според мен трябва задължително да присъства видео съдържание с примери за приложение; тестове след всяка глава за проверка на знанията (макс 10 въпроса); примери обвързани с реалния живот след всяка нова концепция. | |
| Образователни видеа | |
| презентация | |
| Видео запис на лекциите от всеки курс | |
| Запис на консултациите | |
| Най-важното и необходимо по предмета ; речник с термините ; презентация с примери и графики , примерен тест с отговори и обяснения на отговорите | |
| Всички материали, необходими за решаването на теста и казусите, в случай че студентът не разполага с учебника на хартиен носител. Актуални проучвания, изследвания, запитвания и статистика по дадените теми също биха били от полза. | |
| всичко | |
| Пълното съдържание от хартиения носител, да го има под формата на лекция. Да има опция, в която има лекции на живо, с допълнителна опция - включване директно на живо за задаване на въпроси, като например през скайп. Да има задължителни присъствени лекции и практики, за предоставяне на най-важната информация от предметите. Да се изготвя графика за изпитите ТО и ФО, с точна дата и нормален час, най-малко месец преди сесията. | |
| Запис на лекциите и дискусиите. Презентации | |
| ............... | |
| интерактивни казуси, онагледяващи видеа, платформа за обсъждане | |
| Примери от практиката - актуални, графики и визуални материали пресъздаващи визуално теорията, Mind maps - структуриране на съдържанието в лесно запомнящ се формат. ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО Е ВИДЕО КОНСУЛТАЦИИТЕ ДА ПРЕДОСТАВЯТ ЧЕТЛИВО И ДОСТАТЪЧНО ВИДИМО ПРЕЗЕНТАЦИИТЕ ОТ ЕКРАНА ЗАД ПРЕПОДАВАТЕЛЯ - има готови софтуери, които синхронизират видеото със съдържанието на презентацията на лектор и се ползват активно на семинари, конференции и т.н. | |
| съкратен вариант на темите | |
| Е-студент и мудъл трябва да бъдат обновяване всяка седмица не само с мултимедийно съдържание, но и с актуални дати за изпитите. Всеки студент трябва да бъде известяван минимум 10 дена преди изпита за датата. | |
| - | |
| Видео файлове | |
| съвместимост на съдържанието с iPad | |
| Total responses to question | 62/185 |
4
От какво средство предпочитате да учите?
| Response | Average | Общо |
|---|---|---|
| таблет |
![]() ![]()
17%
|
40 |
| смартфон |
![]() ![]()
18%
|
44 |
| персонален компютър |
![]() ![]()
22%
|
52 |
| хартиен учебник |
![]() ![]()
44%
|
106 |
| преносим компютър |
![]() ![]()
50%
|
119 |
| Total responses to question |
![]() ![]()
100%
|
240/185 |
5
От каква медия предпочитате да учите?
| Response | Average | Общо |
|---|---|---|
| аудио файлове |
![]() ![]()
20%
|
49 |
| учебна игра |
![]() ![]()
28%
|
67 |
| учебен филм |
![]() ![]()
35%
|
84 |
| текст |
![]() ![]()
48%
|
114 |
| видео лекции |
![]() ![]()
60%
|
143 |
| Total responses to question |
![]() ![]()
100%
|
240/185 |


93%


96%